سیدجواد میری

جامعه‌شناسی، فلسفه و دین‌پژوهشی

سیدجواد میری

جامعه‌شناسی، فلسفه و دین‌پژوهشی

سیدجواد میری

سیدجواد میری مینق
دانشیار گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
دکترای تخصصی (Ph.D): جامعه‌شناسی، (دانشگاه بریستول/ انگلستان)، 2003.
کارشناس و کارشناسی ارشد: مطالعات ادیان و فلسفه علم، (دانشگاه گوتنبرگ / سوئد)، 1997.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

در باب لغو سخنرانی دکتر طباطبایی در تبریز

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۱۸ ق.ظ

همانگونه که پیشتر گفتم در حوزه اندیشه باید گفتگو کرد و از "قدرت منطق" و نه از "منطق قدرت" برای پیشبرد نظر خویش سود جست. به یاد دارم وقتی سخنرانی های من در همدان و اردبیل و تبریز و سمینار زبان مادری در تهران به دلیل فشارهای برخی در وزارت علوم و در بعضی دانشگاه ها و پروهشگاه ها لغو می شد برخی در کانال ها و سایت ها و حتی گزارشهای مکتوب برای برخی مراکز می نوشتند که "عنصر نامطلوب" -که گسل های قومی را در کشور فعال کرده است- با هوشمندی وزارت علوم و بقیه نهادها از فعالیتش جلوگیری شده است و بعد در روزنامه های سراسری کمپین "   Witch-hunting" راه انداختند ... . اما من امروز می گویم که من از لغو سخنرانی شادمان نیستم ولی شما هم اگر دل در گرو آبادانی و بهروزی دارید منطق قدرت را رها کنید و دل در گرو قدرت منطق بنهید و گفتگو کنید. از نظر من گفتمان طباطبایی به ایرانیت ضربه می زند و باید به جد نقد شود و راه پیش روی ما فهم "امر متنوع" است نه سرکوب یا تحقیر آن.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی